منبع اصلی کسب و کار یک هتل، یفروش اتاق های یک هتل است، که طبیعتاً هزینه های خانه داری را متحمل می شوند، برای ایجاد یک توازن در روند درآمد در هتلتان با ما همراه باشید.
مهمان بعدی چگونه اتاق تمیزی برای اقامت خود می گیرد؟
دربسیاری از هتل ها خدمات جدیدی که برای افزایش درآمد استفاده میشود، مانند بستههای داخل سوئیت یا ارائه آفرهای هر هتل، هزینههای را برای هتل متحمل میشوند که از دیدگاه یک هتل دار تحت عنوان هزینه های ارائه خدمات از قسمت خانه داری مطرح میگردد. اما علیرغم اینکه خانه داری نقش حمایتی در تقویت خط برتر ومقدم بازی می کند، نتایج مثبت به ندرت به این بخش نسبت داده می شوند. فهمیدن دلیل آن آسان است، سایر تیم ها در هتل ها خدمات اصلی مانند رزرو مهمانان را ارائه می دهند خدماتی که با یک گوشی تلفن و یا یک سیستم کامپیوتری انجام میشود و به ظاهر هزینه ای ندارند.
اما راهی برای شروع درآمدزایی و تبدیل بخش خانه داری خود به یک مرکز سودآور وجود دارد. نکته کلیدی این است که از گزینه های خانه داری تحت رهبری مهمان استفاده کنید یعنی به مسافران اجازه دهید خدماتی را که می خواهند خود انتخاب کنند. در نتیجه، میتوانید هزینهها و گردش کار را بهینه کنید و از فرصتهای درآمدی جدید بهره ببرید.
چرا به مهمانان اجازه میدهید خدمات خانه داری را در هتل شما سفارشی کنند؟کاهش هزینه های نظافت را انجام دهیدرویههای بهداشتی جدید و تغییر ترکیب و خواسته مهمان ها، هزینههای نظافت بسیاری از هتلها را افزایش داده است. یک مطالعه اخیر پس از همه گیری نشان می دهد که میانگین افزایش هزینه ها بیش از 7٪ به طور متوسط است. این می تواند بیش از 60000 دلار هزینه خانه داری برای یک هتل 250 اتاقه با 60 درصد در یک سال اضافه کند.این یافته ها نشان می دهد که گزینه های منعطف خانه داری می تواند این هزینه ها را به شدت کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر 75٪ از مهمانان اقامتی نظافت روزانه اتاق در همان هتل را رد کنند، هتل می تواند بیش از 100000 دلار صرفه جویی کند. علاوه بر این، پرداخت هزینه برای خانه داری به عنوان یک خدمات جانبی می تواند حدود 100000 دلار به خط اصلی این هتل اضافه کند.کاهش بار کارکنان را سرلوحه کارخود قرار دهیدکمبود کارکنان در صنعت مهماننوازی هنوز یک چالش بزرگ برای بسیاری از هتلها است. اختیاری کردن وظائف خانه داری حجم کاری را که تیم خانه داری شما با آن مواجه است کاهش می دهد. این کار بار آنها را سبک می کند، محیط کاری کم استرس ایجاد می کند و به شما کمک می کند کارکنان خود را حفظ کنید و مجبور به اخراج آنها نشوید.افزایش انعطاف پذیری داشته باشیداگر از رزرو بیش از حد برنامه روزانه خود اجتناب کنید، زمان بیشتری برای بهینه سازی عملیات خود، اجرای رویه های بهبود یافته و آموزش تیم خود خواهید داشت. همچنین به کارکنان شما زمان بیشتری برای واکنش به تغییرات لحظه آخری و درخواستهای مهمان میدهد.پس سعی کنید به جای فرض اینکه درآمد بیشتری با رزرواسیون بیشتر کسب کنید پذیرش های خود را بهینه کنید. ردپای کربن کم تربه تدریج سبزتر کردن سفرها برای تعداد فزاینده ای از مسافران اهمیت پیدا می کند. به مهمانان خود اجازه دهید با ارائه فرصتی برای تمیز کردن روزانه بخشی از راه حل باشند – این کار مصرف آب پساب، برق و تمیز کردن محصولات را کاهش می دهد. در نتیجه، هم هزینه های خود را کاهش می دهید و هم ردپای ایجاد کربن محیطی خود را.با استفاده از بخشی از پس انداز خود برای جبران انتشار کربن یا تامین مالی پروژه های احیای جنگل، یک قدم جلوتر بروید. با شرکای متخصص در این حوزه کار کنید تا این کار را اجرا کنید و نتایج را با مهمانان خود به اشتراک بگذارید. دادههای داخلی از یک پلتفرم هتلی پرفروش نشان میدهد که چنین طرحهایی در بین مسافران محبوب هستند. در سال 2021، 1995 98 هتل، خانه داری را کنار گذاشتند. مهمانان شادترمسافران از فرصت سفارشی کردن سفر خود و انتخاب خدماتی که نیاز دارند و میخواهند برای آن هزینه کنند، قدردانی میکنند. گسترش این امر به خانه داری به مهمانان شما کنترل بیشتری می دهد و تجربه شخصی تری را تجربه می کند. همچنین یک گزینه عالی برای افرادی است که می خواهند حریم خصوصی خود را حفظ کنند یا می خواهند از تماس حضوری خودداری کنند تا خطر ابتلا به عفونت را به حداقل برسانند.
انتخاب گزینه های خانه داری توسط مهمان در هتل شما
امروزه، مسافران انتظار دارند این فرصت را داشته باشند که اتاقهایی با امکانات خاص و رزرو خدمات اضافی که برایشان ارزشمند است، درخواست کنند. این بدان معنی است اجتناب از اقامت در هتل و ایجاد یک تجربه سفارشی برای مهمانان حیاتی تر می شود بدین شکل که از مسافر خود بخواهید که مطرح نماید که چه خدماتی را میخواهد. تأثیر همهگیری باعث ایجاد فشار برای تجدیدنظر در سیاستها و رویههای نظافت گردیده است پس تغییرات درکنار آن ایجاد شده است.
گزینه های خانه داری به رهبری و خواست مهمان، راه ایده آلی برای رسیدگی به هر دوی این روندها هستند. مهمانان شما را تحت کنترل قرار می دهد، به شما کمک می کند تا تجربه اقامت آنها را بهبود ببخشید و در عین حال در هزینه ها صرفه جویی کنید.
در اینجا چند ایده وجود دارد که می توانید در هتل خود امتحان کنید:
امکانات سفارشی
به مسافران اجازه دهید برخی از افزونههای داخل اتاق را انتخاب کنند که اقامت آنها را بهتر میکند. به عنوان مثال، می توانید به جای مجموعه استاندارد معمولی خود، امکانات رفاهی مارک دار فانتزی ارائه دهید. گزینههای دیگر شامل اجاره تجهیزات باشگاه در اتاق، راهاندازی ایستگاه کاری، یا نشان دادن چیزهایی در اتاقتان برای فروش است (مانند بالشهای کرکی، دمپاییهای تکرنگ).
زمان ورود انعطاف پذیر / به مهمانان اجازه دهید زمان ورود خود را انتخاب کنند.چک-این 24 ساعته یا تخفیف برای مهمانانی که دیر می آیند و زودتر می روند راه دیگری برای ارائه انعطاف پذیری بیشتر است. معاملات مختلف را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای مهمانان شما بهتر است و با تیم های عملیاتی خود برای ایده هایی در مورد نحوه اجرای آنها مشورت کنید.
فروش مبتنی بر ویژگی ها داشته باشید
به امکانات مطلوبی که اتاق های شما را متمایز می کند نگاه کنید و با فروش مبتنی بر ویژگی از آنها استفاده کنید. به دنبال چیزهایی باشید که میهمانان مایلند برایشان پول بیشتری بپردازند، به عنوان مثال، طبقه بالاتر، منظره بهتر یا جکوزی. اتاق هایی با این ویژگی ها را برای حق بیمه در وب سایت خود یا در ارتباطات قبل از ورود خود ارائه دهید.
انصراف و انتخاب خانه داری
خانه داری انتخابی و انصرافی به مسافران اجازه می دهد تصمیم بگیرند که آیا می خواهند اتاقشان روزانه تمیز شود یا خیر.
تیم خانه داری شما هر روز اتاق را با نظافت کامل تحویل میدهد مگر اینکه مهمانان صراحتاً از این خدمات امتناع کنند. بسیاری از هتل ها این گزینه را در هنگام ورود یا در ایمیلهای قبل از ورود ارائه میدهند. گاهی اوقات، آنها پاداشی مانند یک میان وعده بار رایگان یا یک نوشیدنی برای کسانی که انصراف می دهند ارائه می دهند.
از سوی دیگر، نظافت منزل به این معنی است که نظافت روزانه دیگر بخشی از نرخ اتاق نیست. اگر مهمان میخواهد اتاقش مرتب شود، باید شرکت کند و احتمالاً هزینه اضافی بپردازد.
اجرای هر یک از این گزینه ها به معنای تغییر قابل توجهی برای بسیاری از مسافران است. برای جلوگیری از ناامیدی و سوء تفاهم، در مورد روش جدیدی که انتخاب کردهاید و هزینههایی که به همراه دارد، شفاف باشید. و روشن کنید که خدمات نظافت کامل، البته، همیشه در صورت تقاضا در دسترس هستند.
در کشور ما خانه داری به صورت یک روند مشخصی وجود ندارد و حتی در هتل های چند ستاره این روش به صورت سلیقه ای صورت میگیرد و حتی گاهی اوقات از آنچه که باید ارائه شود کمتر است و شرایط برای مهمانان داخلی و خارجی برای انتخاب به صورت تفکیک شده نمیباشد با این روش ها میتوا جذابیت بیشتری ارائه کرد و قیمت ها را کاهش داد.