چگونه آژانس مسافرتی راه اندازی کنیم؟

در حالی که نقش نمایندگان مسافرتی و آژانس های مسافرتی در عصر اینترنت بسیار تغییر کرده است ، هنوز هم ممکن است – اگر مطمئناً چالش برانگیز باشد – آژانس مسافرتی خود را راه اندازی کنید و موفق شوید. برای داشتن یک شانس واقعی در موفقیت ، دانش خود را در مورد صنعت مسافرتی بالا برده و با مشاغل ، سازمان ها و افراد درون آن ارتباط برقرار کنید. در همان زمان ، برای شروع یک تجارت کوچک ، تمام اقدامات لازم – از جمله ایجاد یک برنامه تجاری – را انجام دهید. سپس ، تجارت خود را به سمت مشتری احتمالی خود شناسایی و تهیه کنید و هر کاری که می توانید انجام دهید تا آنها را خوشحال کنید.

ایجاد مهارت و تمرکز:

دانش و تجربه خود را در صنعت گردشگری بالا ببرید. اگر در صنعت گردشگری دوست و یا خانواده دارید ، یا از خدمات یک دفتر مسافرتی استفاده کرده اید ، ایده های  آنها را در مورد برنامه های مسافرتی و مشاغل مختلف انتخاب کنید. تحقیق بصورت آنلاین و در کتابخانه محلی خود انجام دهید. در حالی که معمولاً شرایط ویژه تحصیلی برای تبدیل شدن به آژانس مسافرتی وجود ندارد ، شرکت در کلاس های مدیریت مهمان نوازی ، ارتباطات ، بازاریابی – و در حالت ایده آل ، کسب مدرک لیسانس – سودمند خواهد بود.

به طور گسترده در مورد جنبه های مختلف صنعت سفر مانند مسافرت هوایی ، مسافرت ریلی ، سفرهای دریایی ، هتل ها ، استراحتگاه ها ، تورها و غیره بیاموزید. در عین حال ، تخصص خود را در عناصر خاص صنعت ایجاد کنید – از جمله اینکه در یک مکان محبوب تعطیلات (به عنوان مثال ، فرانسه) یا نوع (مثلاً گشت و گذار ریلی) متخصص شوید.

نوع آژانس مسافرتی را که می خواهید فعالیت کنید تعیین کنید:

به عنوان مثال ، شما می خواهید یک آژانس رزرواسیون مسافرتی را اداره کنید یا یک مکان تجاری خاص تر را توسعه دهید. همچنین گزینه هایی در رابطه با اینکه چه کار می کنید و چه ارتباطی (اگر وجود داشته باشد) دارید. به عنوان مثال ، می توانید، یک آژانس مسافرتی را از خانه انجام دهید. به عنوان یک فرانشیز برای یک کنگلومرت در صنعت مسافرتی موجود فعالیت کنید. با صنعتگران اصلی در صنعت مسافرتی ارتباط برقرار کنید اما یک عامل مستقل محسوب می شوید.

 

[Conglomerate ]

به معنی ترکیبی از چند موضوع میباشد،که در این قرن شرکت های کنگلومرت ترکیبی از چند شرکت با اهداف متنوع اما برای یک برند تشکیل میگردند.

بررسی کنید که آیا  کمیسیون واقعی است یا خیر :

خطوط هوایی ، هتل ها ، خطوط کروز ، استراحتگاه ها و سایر مشاغل مسافرتی قبلاً به طور منظم مبلغ کمیسیون را به نمایندگان مسافرتی می پرداختند ، اما این عمل در سالهای اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است. با این حال ، بسته به ماهیت آژانس مسافرتی شما ، ممکن است حداقل بخشی از درآمد خود را از کمیسیون ها بدست آورید. استراحتگاه های  High-endو cruise line این روزها به احتمال زیاد کمیسیون پرداخت می کنند. بنابراین ، اگر نمایندگی خود را بر روی استراحتگاههای لوکس متمرکز کنید ، ممکن است بتوانید کمیسیون های قابل توجهی کسب کنید. بیشتر نمایندگان مسافرتی اکنون به جای کمیسیون هایی که توسط شرکت های هواپیمایی و مانند آنها پرداخت می شود ، هزینه های خود را از هزینه های پرداخت شده به کارفرما برای خدمات ارائه شده خود می گیرند.

[High-end resorts]

به معنای اقامتگاه های فوق لوکس.

[Cruise line]

خطوط کشتی های تفریحی

در مورد مزایای ارجاع با سازمان های بزرگ صنعت گردشگری تماس بگیرید:

حتی اگر نمی خواهید یک مشاور حقوقی در گردشگری باشید ، ممکن است بتوانید معاملات بسته  ها و پکیج های خود را از آن تجارت به مشتریان خود ارائه دهید.  به نوبه خود ، ممکن است شما یک مبلغ تعیین شده و یا یک کمیسیون دریافت کنید.  در بعضی موارد ، شما حتی می توانید بسته هایی را از چندین آژانس ارائه دهید.

 اگر قادر به ارائه معاملات بسته از طیف گسترده ای از مشاغل مشهور مسافرتی هستید ، ممکن است به شما در جذب مشتری کمک کند.

 با این وجود ، ممکن است شما را ملزم به کار با یک سازمان شوید ، بنابراین گزینه های خود را وزن کنید و در مورد جزئیات دقیق تر توضیح دهید.

عضو فعال سازمان های حرفه ای در این زمینه شوید:

عضویت در یک یا چند سازمان شناخته شده صنعت گردشگری به افزایش دیداری و اعتبار شما به مشتریان کمک می کند. علاوه بر این ، شرکت در کنفرانس های گردشگری به افراد تازه کار این امکان را می دهد تا با دیگران در این زمینه ارتباط برقرار کنند و از روند و چالش های موجود در صنعت گردشگری مطلع شوند.

ر ایالات متحده آمریکا ، نمونه هایی از سازمانهای حرفه ای مربوطه شامل :انجمن نمایندگان مسافرتی آمریکا (ASTA) ،  انجمن ماموریت ملی نمایندگان مسافرتی  (NACTA) و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) هستند.سازمان های حرفه ای غالباً فرصت های آموزشی مانند وبینارها ، انجمن های آنلاین و دوره های تازه سازی را ارائه می دهند.

آنها  همچنین  شامل بانکهای اطلاعاتی آنلاین هستند که ممکن است نام شما را برای مشتریان بالقوه نمایان تر کند.

شروع یک تجارت کوچک:

قوانین پیرامون شروع یک کار تجاری که در آن زندگی می کنید را بررسی کنید حتی اگر به طور معمول مجوز خاصی برای فعالیت به عنوان نماینده گردشگری لازم وجود نداشته باشد ، شروع به کار از هر نوع کوچک ، معمولاً مستلزم جستجوی بخش بزرگی از کار در جزئیات  است. تقریباً مطمئناً مجبورید تعداد زیادی از مستندات را ثبت کنید ، مجوزها را بدست آورید و هزینه های خود را پرداخت کنید تا به عنوان یک شغل قانونی فعالیت کنید.

 اگر با روند شروع یک تجارت کوچک ناآشنا هستید ، استخدام یک وکیل متخصص در این زمینه را در نظر بگیرید. همچنین با هر اتحادیه تجاری کوچک که در آن مکان زندگی می کند مشورت کنید ، مانند SBA در ایالات متحده.

لیستی از نیازهای راه اندازی و هزینه های برآورد شده خود تهیه کنید:

تجهیزات و لوازم موردنیاز خود را مانند مبلمان اداری ، تجهیزات رایانه ای ، لوازم اداری ، علائم ، دکوراسیون با مضمون مسافرتی و غیره لیست کنید. هزینه های مورد نیاز خود را تخمین بزنید و این هزینه را به سایر هزینه های پیش بینی شده شروع شده مانند اجاره ، تبلیغات و احتمالاً استخدام کارمندان اضافه کنید. این اطلاعات بخش مهمی از برنامه کاری را که باید ایجاد کنید تشکیل می دهد.

گردش پول پیش بینی شده خود را برای حداقل سال اول فعالیت خود انجام دهید:

تمام تعهدات مالی پیش بینی شده خود از جمله اجاره ، بیمه ، مجوز ، مالیات ، حقوق ، مزایا و هزینه های عملیاتی را محاسبه کنید. به همین ترتیب ، درآمد پیش بینی شده خود را بر اساس داده های بازار گردشگری و پایگاه مشتری پیش بینی شده خود محاسبه کنید. پیش بینی جریان نقدی به مدت 1 ، 5 یا حتی 10 سال برای آینده ، مؤلفه مهمی از برنامه تجاری است که شما باید برای پشتیبانان مالی جمع کنید.

محاسبات جریان واقعی پول نیز به عنوان “بررسی واقعیت” در مورد اینکه آیا کسب و کار شما پتانسیل موفقیت دارد یا نه، عمل می کند. اکنون زمان ایجاد تغییر در استراتژی کسب و کار شما است ، نه اینکه منتظر بمانید تا شغل شما خود به خود تغییر را برای شما ایجاد کند!

برای کمک به ساختار و تأمین اعتبار آژانس خود ، یک برنامه تجاری بنویسید:

یک برنامه تجاری خوب ، نقشه های عملیاتی ، بازاریابی ، مدیریت و مالی را برای آژانس شما در نظر گرفته است. ضروری است اگر می خواهید از طریق یک بانک یا سرمایه گذاران بودجه دریافت کنید ، همچنین به شما کمک می کند تا اصول مهم و اهداف خود را برای چند سال روشن کنید. یک برنامه تجاری معمولی شامل خلاصه اجرائی ، توضیحات کلی شرکت ، توضیحات محصولات و خدمات ، برنامه بازاریابی ، برنامه عملیاتی ، توضیحات ساختار سازمانی و برنامه مالی است.

مکان های مناسب را برای دفتر خود جستجو کنید:

ممکن است یک آژانس مسافرتی کوچک را از خارج از دفتر خانه اداره کنید ، اما ممکن است تجارت شما برای مشتریان قابل مشاهده تر باشد و در صورت داشتن یک دفتر کار اختصاصی ، برای آنها قانونی تر به نظر می رسد. فضاهای اداری برای اجاره را که در مکان های خوبی هستند بررسی کنید و اندازه و دسترسی مورد نیاز خود را تهیه کنید ، سپس هزینه های اجاره را بر اساس بودجه راه اندازی خود مقایسه کنید.

با یک نمایندگی تجاری املاک و مستغلات همکاری کنید که می تواند به شما در یافتن فضای اداری ایده آل که در محدوده قیمت شماست کمک کند.

پایگاه مشتری هدف خود را مشخص کنید و تجارت خود را بر روی آن متمرکز کنید:

از داده های جمعیتی ، مالی و رفتاری استفاده کنید تا پایه مشتری بزرگتر به مشتری احتمالی آژانس مسافرتی شما تقسیم شود. هنگامی که مشتریان هدف خود را شناسایی کردید ، تبلیغات و عملیات خود را متناسب با آنها هدایت کنید.

داده های جمعیتی ممکن است از طرف سازمان های دولتی در منطقه شما در دسترس باشد ، در حالی که صنعت مسافرتی و سازمان های تجاری کوچک نیز ممکن است به داده های مفید دسترسی داشته باشند. همچنین ممکن است شما در استخدام یک شرکت مشاوره در نظر بگیرید تا بتوانید پایگاه مشتری هدف خود را شناسایی کنید. اگر پایگاه مشتری اصلی شما شهروندانی هستند که برای تورهای گروهی به اروپا سفر می کنند ، برای مثال ، احتمالاً شما می خواهید یک استراتژی بازاریابی متفاوت از آنچه که قصد دارید با مسافرانی در سن کالج را که به سمت استراحتگاه های ساحلی می روند هدف قرار دهید.

یک وب سایت تجاری ایجاد کنید که متناسب با مشتری مورد نظر شما باشد:

وب سایت کسب و کار شما اغلب اولین برداشت را در مورد مشتریان بالقوه ایجاد می کند ، بنابراین مطمئن شوید که به نظر می رسد حرفه ای است ، به راحتی می توانید حرکت کنید و به مشتری احتمالی خود متوسل شوید. به خصوص به عنوان یک تجارت جدید ، کمک به وب سایت شما برای مشروعیت بخشیدن به عملکرد شما ضروری است.

اگر به توانایی خود در ساختن یک وب سایت عالی تجاری اطمینان ندارید ، متخصصانی را استخدام کنید تا کار را برای شما انجام دهند.

یک استراتژی بازاریابی بسازید که با وب سایت شما و مشتری مداری هماهنگ باشد:

از تبلیغات و همه عناصر بازاریابی استفاده کنید تا یک “مارک” یکپارچه برای آژانس مسافرتی خود ایجاد کنید که مورد توجه مشتریان احتمالی شما باشد. همه چیز از آرم تا فونت گرفته تا آگهی های تبلیغاتی باید برای دستیابی به مشتری شما متصل و هدفمند باشد.

بسته به بازار محلی و پایگاه مشتری هدف شما ، تبلیغات شما ممکن است در رسانه های اجتماعی ، تلویزیون یا رادیو ، رسانه های چاپی یا ترکیبی از چندین گزینه متمرکز شود. از مزایای قرار گرفتن در معرض پیوستن به یک اتاق بازرگانی یا سازمان تجاری ، غافل نشوید. یک بار دیگر ، استخدام متخصصان – در این مورد مشاوران بازاریابی و  یا یک آژانس تبلیغاتی – ممکن است یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

روابط حرفه ای با مشتری ایجاد کنید نه اینکه فقط انتظار خرید داشته باشید:

درست است که از بسیاری جهات یک نماینده آژانس گردشگری یک فروشنده خدمات  است. همچنین صحیح است که تکرار مشتریان و مراجعه کنندگان مثبت برای موفقیت هر آژانس مسافرتی بسیار مهم هستند و بنابراین ، مهم است که مشتریان شما شما را بیش از یک نماینده فروش ببینند. آنها باید اعتماد کنند که شما به بهترین منافع آنها علاقه دارید و تمام تلاش خود را برای انجام تجربه یک سفر لذت بخش انجام می دهید.

به جای اینکه فقط به تدوین مسافرتهای خاص روی مشتریان  بپردازید ، به مشتریان خود گوش دهید. فوراً تماسها و ایمیلهای آنها را یادداشت نمایید. برای تصحیح مسائل در هنگام بروز حوادث سخت تلاش کنید. به مشتریان خود دلیل بدهید تا دفعه بعد که قصد سفر دارند به شما بازگردند و به دوستانشان بگویند که همین کار را انجام دهند! به عنوان یک فروشنده ، کار شما این نیست که مشتری را ترغیب کنید چیزی را که نمی خواهند خریداری کنند. درعوض ، به آنها کمک می کند تا درک کنند که شما کاری را که می خواهند ارائه می دهید.

 

[29/04/2020] b.s: منابع :

WTOelibrary

Quora.

Wikipedia.

Unwto.

 این مقاله از2145  کلمه تشکیل شده است

: مترجم :

بابک صوفیانی.

تمامی حقوق این مقاله برای دفتر خدمات گردشگری سفر های نمونه امیهان محفوظ می باشد.

بابک صوفیانی

بابک صوفیانی